Isnin, 20 Jun 2011

La ikro hafiddin

la ikro hafiddin
tiada paksaan dalam agama Islam................ 
di petik daripada Al Quran ayat 256 Surah Al Baqarah yang bermaksud
  “Tidak ada paksaan untuk (memasuki) agama (Islam)”; dan sambungan ayat tersebut
“sesungguhnya telah jelas jalan yang benar daripada jalan yang sesat. Karena itu barang siapa yang ingkar kepada Thaghut (perkara yang melampaui batas) dan beriman kepada Allah, maka sesungguhnya ia telah berpegang kepada buhul tali yang amat kuat yang tidak akan putus.
 Dan Allah Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui

n ni jgk tajuk cerite yang aku suke=)
seriously aku jatuh cinta dengan cerita ni
sangat meyentuh hati aku
sweet
comel
sedih
tenang

sume ade....
yang paling penting,cinta illahi


syarifah amani as nurlia, zach as Dr edward

 Dr Edward:Saya mencuri.Ada sesuatu yang saya ingin dapatkan dalam dunia ni,tapi mustahil untuk saya dapatkannya
nurlia: Apa dalam dunia ni yang awak nak tapi tak boleh dapat sehingga awak terpaksa mencuri?
Dr Edward: Hati awak.................


Edward, seorang dokter yang jatuh cinta melalui lensa kamera. Cinta pertamanya Nurlisa telah meninggal dunia on their wedding day membuatkan dia kecewa sangat2. Then, Edward pindah ke kwsn kampung n berjumpe ngn Nurlia,graduan al azhar yg mengajar agama kat sana..n diorg jumpe melalui kamera jugak!

Edward n Nurlia berkawan baik but deep in their heart, they love each other more than a friend. Tapi Nurlia mula jauhkan diri n  buang rasa cinta pada Edward sbb Nurlia sakit barah hati.
Nurlia xnak Edward kecewa lagi=(

Dalam diam,hati Dr Edward telah terbuka untuk menerima Islam dengan rela hati sejak berkawan dengan Nurlia. Rahsianya telah memeluk Islam hanya disampaikan kepada seorang Sister .Dia betul2 rela memeluk islam bukan hanya sebab cintakan Nurlia.


sambungan die?
cari n tengok sendiri citer ni!

4 ulasan:

  1. zaiddin:xtau aku..aku x layan nora elena
    bos:siyes best..wajib tengok!x jiwang pun
    kakak:tgk kat tv aritu...tgh cari la ni..nk donlod..kalo jupe royak ea

    BalasPadam