Ahad, 23 September 2012

Laksamana sunan


Aku bukan jenis yg suke bace novel. Tapi novel2 karya Ramlee Awang Murshid(RAM) ni lain. Bukan macam novel tipikal pasal cinta blablabla. Dari novel2 die, aku banyak belajar. dalam jalan cerita thriller +cinta yg best die selitkan dgn fakta2 & knowledge . Yang lagi best,semua buku die mesti ade segmen ilmu yang mana die akan tunjukkan fact/research die pasal subject matter buku tu. Bagus kannn..dah la citer best. pastu boleh learn something.. Sbb tu aku suke gileeeee buku2 die including Hatiku di Harajuku, Mikael, Rayyan Fantasi, Rahsia Perindu and of kos set cerita laksamana sunan.Dari tahun 2007 sampai 2012, akhirnya hari ni aku dah khatam sume novel laksamana sunan ni. Thanks to Nadia sbb pinjamkan cite Sunan Musafir!

Kat bawah ni antara kata2 yang aku terkesan daripada 6 novel pengembaraan laksamana sunan

"Sebagai manusia, aku sayang padamu "(Sunan, Cinta Sang Ratu)

"Mati itu pasti, Hidup Insyallah!"

"Allah menciptakan cinta...dan cinta itu fitrah manusia"

"Tatkala cinta berbisik,suaranya memuji Tuhan, apabila rindu terusik,Rasul-Nya menjadi pilihan"

"Kau bagaikan puteri..."

"Awan, kalau dapatku capai maka saktilah hamba"

"Dendam itu bara, marah itu api"

" Apa yang terfikir, itu ada.."






Tiada ulasan:

Catat Ulasan